Mbale - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Adriaan Petersen - WaarBenJij.nu Mbale - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Adriaan Petersen - WaarBenJij.nu

Mbale

Door: Denise en Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

20 Februari 2017 | Oeganda, Soroti

Zaterdag 11 Februari 2017.
Goedemorgen Oeganda, wat ben je weer mooi vandaag. Om 8 uur gingen we ons bed uit om ons klaar te maken voor ontbijt. Dit was brood met jam en lekker fruit. Hierna hebben we onze spullen mogen pakken want om half 10 stond onze chauffeur Moses al klaar om al onze 16 koffers boven op het dak te zetten. Moses heeft ons vandaag naar Mbale gebracht. We waren ongeveer 6 uur onderweg en hebben prachtige dingen gezien. Markten, winkeltjes prachtige landgoed. Helaas zagen we ook steeds meer armoede. Hoe verder we van Kampala afreden hoe meer armoede we zagen. Elke keer wanneer ik (Denise) kleine kindjes zag, voelde ik een gevoel waarbij ik dacht dat ik alle kindjes wel mee naar huis zou willen nemen. Ook kinderen zagen ons in het busje zitten en kwamen rennend op ons af: Muzungu (blanke) how are you? Ik word spontaan verliefd. Onderweg hebben we een stop gemaakt in Jinja, hier heb ik (Denise) een lekkere sandwich met ham en kaas gegeten en Adriaan een dubbele beef burger. Hier hebben we heerlijk van genoten. Tussen door water gehaald, geld gepind en weer door! Na een lange reis en veel indrukwekkende dingen te hebben gezien waren we eindelijk in ons 2e guesthouse. Hier is het heel anders, maar wat gezellig! Elk stel heeft een eigen huisje omring door leuke zitplaatsjes. Hierbij hebben we niet het idee dat we in Oeganda zitten. Na spaghetti gegeten te hebben en de koffers weer op de plaatsen staan hoorde we al gezellig gezang verder op. Later op de avond gingen we daar kijken, geweldig! Verpleegkundige in opleiding die daar verbleven en heerlijk aan het dansen en zingen waren. Debbie en ik (Denise) konden niet stil blijven zitten en gingen ertussen staan en hebben heerlijk meegedanst. Dit vonden ze fantastisch maar ook spannend, tot de eerste ons een hand gaf… toen wist ik niet meer waar ik kijken moest. Iedereen wilde mijn hand en verder dansen. we schrijven dit nu vanuit ons huisje met heerlijke krekelgeluiden op de achtergrond. Slaaplekker en veel liefs Denise en Adriaan.


  • 20 Februari 2017 - 14:36

    J@N:

    Heerlijk om te lezen hoe geweldig jullie het hebben....
    Bizar eigenlijk.... zo ver van je bed en toch thuis voelen...
    Dit zal een reis zijn welke jullie je verdere leven zal beïnvloeden gezien de rijkdommen die wij mogen ervaren... het is allemaal niet zo gewoon... het is bijzonder...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Adriaan

Wij gaan voor 3 weken naar Oeganda! Op dit profiel kun je onze avonturen meelezen. veel plezier!

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6443

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Onze reis naar Oeganda

Landen bezocht: