ziek - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Adriaan Petersen - WaarBenJij.nu ziek - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Adriaan Petersen - WaarBenJij.nu

ziek

Door: Denise en Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan

20 Februari 2017 | Oeganda, Soroti

Maandag 13 Februari 2017,
Het was een zware nacht en we zijn vandaag in de guesthouse gebleven. Adriaan werd ik de loop van de dag beter gelukkig, en ik(Denise) kreeg helaas koorts. Wat voelde ik mij ellendig maar dit werd gesust door de mensen om me heen. Veel geslapen goed proberen blijven drinken en eten, maar vooral rusten.
Dinsdag 14 Februari 2017,
Denise: Helaas was ik nog erg zwak van gister, er ging meer uit dan in dus kon ik de eerste outreach niet meemaken. Ik baalde er erg van maar ik moest eerst echt aansterken. Debbie en Jannette bleven ook nog thuis want die waren ook nog niet fit. Ik heb fijne gesprekken gehad waar ik veel aan gehad heb, dus ook voor mij was het een geslaagde dag en heb goed uit kunnen zieken.


Adriaan: ik voelde me vandaag weer helemaal beter! Dus ging ik mee op de 1e outreach! Helaas voelde Denise, mijn moeder en Debbie zich nog niet fit. Dus gingen we maar met z`n 4en ik, Gerben , Aart ,Naomi en mijn vader. We vertrokken om 7 uur in de morgen. Moses (de chauffeur) reed ons naar de sloppenwijk genaamd Nmatala. Toen we daar aankwamen werden we al verwelkomd door de inwoners van de sloppenwijk. De kinderen renden met de bus mee naar de plek waar we parkeerden. De ouderen zaten op de grond te wachten om geholpen te worden. Met hulp van de dokters hebben we alles ingericht zodat we konden gaan werken. Aart en ik gingen alle mensen boven de 40 jaar meten op hun bloeddruk en hartslag. De uitkomst hiervan schreven we op in de schriftjes die ze mee hadden. Tussen door speelde ik met de kinderen. In het begin kijken ze heel verlegen en zijn ze een beetje bang. Maar als eenmaal een mij een hand gegeven heeft dan wil ineens iedereen! Dus voor ik het wist had ik 8 kinderen aan m`n armen en 3 op mijn nek. In de pauze liepen Aart en ik een stukje de “straat” in, we kwamen daar een verkoper mee en die verkocht chappati`s (soort pannenkoeken). We hadden bananen trossen mee en dus deden we een banaan tussen de chappatti. Dat was heerlijk! Toen gingen we weer verder met werken. Ik ben die dag heel veel indrukwekkende patienten tegen gekomen, zoals iemand met een arm uit de kom, en dat was al 2 jaar zo en daarom was het helemaal zo gegroeid. Heel veel mensen hadden last van iets wat gebroken is geweest maar die hadden er nooit wat aan gedaan. Dus was dat helemaal verkeerd gegroeid. 2 mensen zijn er die dag naar het ziekenhuis geren door Moses omdat die een erg heftige breuk/ziekte hadden. Wat dat precies voor ziekte of breuk was weet ik niet precies. We hebben die dag 400 mensen geholpen en medicijnen gegeven. Aan het eind van de dag was ik erg moe maar voldaan. Het voelde goed om de mensen zo gelukkig te zien en ze te kunnen helpen! Slaaplekker!

Liefs Adriaan

  • 20 Februari 2017 - 14:28

    J@N:

    Geweldig toch hoe blij mensen kunnen zijn alleen al door een stukje aandacht van jullie te krijgen... zo zie je maar dat goede hulp belangrijk is in de verdere ontwikkeling... dit voorkomt mogelijk vergroeiïngen welke eigenlijk niet zouden mogen gebeuren, laat staan de pijn die daarmee gepaard gaat.... knap hoor om zo ermee om te gaan... succes daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Adriaan

Wij gaan voor 3 weken naar Oeganda! Op dit profiel kun je onze avonturen meelezen. veel plezier!

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Onze reis naar Oeganda

Landen bezocht: